از بین بردن بوی بد سماور، چطور بوی بد سماور را از

از بین بردن بوی بد سماور

برطرف کردن بوی بد سماور و از بین بردن بوی بد سماور اهمیت زیادی دارد به ویژه زمانی که این دستگاه برای تهیه چای و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب از سایت از شوش بخر همه مواردی که در مورد از بین بردن بوی بد سماور پس از خرید سماور به آن نیاز دارید را برای شما آورده ایم؛ پیشنهاد می کنیم قبل از خرید لوازم تهیه چای و قهوه سماور مناسبی را برای خود تهیه کنید. همراه ما باشید…

 اهمیت برطرف کردن بوی بد سماور

با توجه به این نکات، رعایت بهداشت و تمیزی سماور به اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا از مشکلاتی نظیر بوی ناخوشایند جلوگیری شود و تجربه استفاده از این دستگاه بهینه شود. در ادامه بهترین راه های بر طرف کردن بوی بد سماور را برای شما آورده ایم:

تأثیر بر عطر و طعم غذا

بوهای ناخوشایند می‌توانند عطر و طعم غذاها را تحت تأثیر قرار دهند و تجربه مصرف را تحت تأثیر قرار بدهند.

سلامتی عمومی

اگر بوهای بد از سماور باقی بمانند، احتمالاً نشانه‌ای از وجود باکتری‌ها، قارچ‌ها یا ذرات مضر است. حفظ سلامتی و بهداشت عمومی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ترغیب به استفاده مداوم

بوی بد ممکن است ترغیب کننده نباشد و افراد را از استفاده مداوم از سماور منع کند. برطرف کردن بوهای ناخوشایند می‌تواند تشویق به استفاده مداوم از این دستگاه را داشته باشد.

احترام به مهمانان

در صورتی که بوی بد حاکم باشد، ممکن است احترام به مهمانان کاهش یابد. یک سماور با بوی خوشایند نشانه‌ای از مراقبت و اهمیت به جزئیات است.

عمر مفید دستگاه

بوهای بد می‌توانند نشانگر مشکلاتی در سماور باشند که ممکن است در صورت نادیده گرفته شوند، به طول عمر مفید دستگاه آسیب بزنند.

دلایل بوی بد سماور

بوی بد در سماور ممکن است از عوامل مختلفی ناشی شود. برخی از دلایل ممکن عبارتند از:

1. تراکم هوا: لوله‌ها و قسمت‌های دیگر سماور ممکن است هوا را در خود متراکم کنند که موجب کاهش کارایی سیستم گرمایشی شده و بوی بد ایجاد شود.

2. تراکم رسوبات: استفاده مداوم از سماور ممکن است باعث تراکم رسوبات و ذرات در لوله‌ها و قسمت‌های داخلی شود که به بوی بد منجر می‌شود.

3. رطوبت: اگر سماور به طور کامل خشک نشود، می‌تواند محیط مناسبی برای رشد قارچ و باکتری‌های تولیدکننده بوی بد شود.

4. تماس با مواد غذایی: اگر سماور با مواد غذایی با بوی قوی در تماس باشد، ممکن است بوی آن به سماور منتقل شود.

5. آسیب‌ها یا زنگ‌زدگی: وجود آسیب یا زنگ زدگی در لوله‌ها و قطعات دیگر نیز می‌تواند منجر به بوی بد شود.

برای مقابله با بوی بد سماور، اهمیت دارد تا سماور از جنسی استفاده شود که به راحتی قابل تمیزکاری باشد، مقاوم به حرارت و نفوذپذیری کمی داشته باشد. همچنین، تمیزکاری منظم و استفاده از مواد طبیعی برای از بین بردن بوهای ناخوشایند می‌تواند بهبود محسوسی در وضعیت بوی سماور داشته باشد.

برطرف کردن بوی بد سماور
برطرف کردن بوی بد سماور

قوانینی برای تمیز کردن سماور مسی از فلس و زنگ

اولین کاری که هنگام تمیز کردن سماور باید انجام دهید، برداشتن لوازم جانبی است: دستگیره، کلید، شیرآلات. آن ها را باید در قابلمه ای با آب و خاکستر سودا قرار داد و سپس به مدت نیم ساعت جوشاند. بنابراین، لوازم جانبی از چربی و چربی پاک خواهند شد و در تمیز کردن محصول اصلی اختلالی ایجاد نخواهند کرد.

سرکه، لیمو، آرد

برای برگرداندن سماور مسی به حالت قبل و خارج کردن رسوبات از داخل آن، می توانید آن را با ترکیبی که شامل سرکه، لیمو و آرد است تمیز کنید. دوغاب ضخیمی از هر دو طرف به ظرف اعمال می شود و با سطح زبر یک اسفنج غذای معمولی تمیز می شود. سطح آن را با آب تمیز شسته و خشک می کنند و سپس با یک پارچه نرم روی آن می مالند.

مهم تر از همه! لیمو و سرکه کاملا چربی ها را از بین می برند، اما برای پوست دست ها نیز خطرناک هستند. بنابراین، انجام تمیزکاری با دستکش های لاستیکی ضروری است.

اگر سماور خیلی کثیف نباشد، بدون لیمو هم می توانید این کار را بکنید. آرد، سرکه و نمک درشت مخلوط شده و دو طرف محصول با اسکراب حاصل پاک می شود. سماور پس از تمیز کردن، با روزنامه مچاله شده مالیده می شود تا بدرخشد.

پاک کردن ساده سطح با یک برش لیمو، بوی بد را از بین می برد و رنگ را تازه می کند. لکه های مرطوب با اسفنج سخت تمیز می شوند و در پایان با آب شسته می شوند و مالیده می شوند.

مهم تر از همه! اگر هفته ای یک بار برای پاک کردن سماور با یک تکه لیمو به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از آن استفاده کنید، برای مدت طولانی نیازی به وسایل قوی تر نخواهد بود.

گاهی اوقات مس به قدری قوی اکسید می شود که حتی با گران ترین ابزار خرید هم نمی توان از آن استفاده کرد. تمیز کردن با اسید استیک در اینجا کمک خواهد کرد. پارچه ای در محلول خیس شده و به سماور مالیده می شود. آن ها مدتی صبر می کنند و منتظر واکنش می مانند و سپس دوباره این روند را تکرار می کنند. نیازی به تمیز کردن پوشش خاکستری و ضعیف وجود ندارد.

الکل و آب سنجد

سماور برنجی انبار را به خوبی با آمونیاک و آب معدنی تمیز می کند. هر دو به یک اندازه مخلوط می شوند، در یک لایه یکنواخت به کار می روند و با اسفنج سفت پاک می شوند. از دستگاه های ساینده قوی نمی توان استفاده کرد، زیرا آن ها لایه برنجی را خراش می دهند و خراب می کنند.

آب شور به طور کامل زنگ زدگی را از بین می برد و هرگونه رسوب آهک و خاک را از بین می برد. نگهداری اسید اگزالیک به مدت ۱۰ دقیقه و تمیز کردن پس از آن با افزودن جوش شیرین بسیار موثر خواهد بود.

اگر پلاک خیلی قوی نیست، می توانید به سادگی آن را با آمونیاک پاک کنید و سپس با آب بشویید و خشک کنید تا براق شود.

مهم تر از همه! باید به خاطر داشت که برنج رطوبت را به خوبی تحمل نمی کند. بنابراین این سماورها در مکان های مرطوب نگهداری نمی شوند.

نوشابه های گازدار

نوشیدنی های گازدار نیز به خوبی تمیز می شوند و حتی با زنگ زدگی مقابله می کنند. این نوشیدنی در سماور ریخته می شود و تا صبح باقی می ماند. صبح، تمیز کردن کلی شروع می شود: مقیاس از داخل برداشته می شود، محصول نیز از بیرون پاک می شود و کثیفی با یک برس برداشته می شود. سپس با آب شیر بشویید و با یک پارچه نرم بمالید.

پوست سیب زمینی و سودا

پوست سیب زمینی خام به رهایی از مقیاس کمک خواهد کرد. آن ها را درون سماور با آب جوش ریخته و به مدت یک ساعت می جوشانند. سپس بگذارید خنک شود و سپس بریزید. یک محلول جدید و جوش شیرین با آب درست کنید و با قلم مو تمیز کنید تا زمانی که بدرخشد.

اسید سیتریک

اسید سیتریک مقیاس را به خوبی حذف می کند. دستور العمل کلاسیک: سماور را با آب پر کنید، یک لیوان پودر اسید سیتریک به آن اضافه کنید و چند ساعت برای واکنش بگذارید. سپس همان آب جوشیده و اجازه داده می شود تا چند ساعت خنک شود. محتوا ریخته می شود و نتیجه ارزیابی می شود. در صورت تمیز کردن ناقص، این روش تکرار می شود.

همین دستورالعمل استفاده می شود و اسید سیتریک را با اسید استیک جایگزین می کند. تنها اشکال بوی بد دهان است که پس از مدتی برطرف می شود.

تمیز کردن سماور از جنس های مختلف

هر ماده ویژگی های خاص خود را دارد که باید هنگام تمیز کردن در نظر گرفته شود.

ظروف سفالی

جوش شیرین این سماورها را به خوبی تمیز می کند؛ برای این کار کمی از آب مرطوب شده و به خمیر ضخیمی تبدیل می شود و سپس با اسفنج تمیز می شود.

رفع بوی بد سماور برقی
رفع بوی بد سماور برقی

آبکاری طلا

تمیز کردن محصولات با سودای طلاکاری شده توصیه نمی شود، زیرا سودا پلاک طلاکاری شده را به همراه کثیفی تمیز می کند. برای طلاکاری، هیپوکلریت سدیم و سفیده تخم مرغ که در قسمت های مساوی مخلوط شده اند، ایده آل هستند. این مخلوط به کار برده می شود، در شب باقی می ماند و صبح شسته می شود. بعد از هر چیزی، با یک پارچه نرم بمالید تا بدرخشد.

هر محصولی را می توان با محصولات بسیار ساینده مانند ماسه رودخانه، کاغذ شنی یا آبشخور سیمی تمیز کرد. آن ها به خوبی تمیز می شوند، اما در عین حال خراش های متعددی بر جای می گذارند که ظاهر را تا حد زیادی خراب می کنند.

برنج

سماورهای برنجی مستعد زنگ زدگی هستند که می توان آن ها را با استفاده از مخلوط پودر دندان، آب مقطر و آمونیاک تمیز کرد. تمام اجزا مخلوط شده و به سطح اعمال می شوند و ۲ ساعت منتظر واکنش می مانند. سپس همه چیز با آب سودا شسته و خشک می شود.

آلومینیوم

سمافورهای ساخته شده از آلومینیوم خالص را می توان با محلول سرکه و الکل با افزودن سدیم تترابورات تمیز کرد. ترکیب اعمال می شود، برای مدتی باقی می ماند، و سپس همراه با ناخالصی ها تمیز می شود. باقی مانده ها با آب شسته و خشک می شوند.

نیکل و کروم

این فلزات با اسیدها تمیز نمی شوند، زیرا سماورها درخشش خود را از دست خواهند داد. بهتر است از خمیر مخصوص یا محلولی با سودا یا نمک استفاده کنید. می توانید با روغن ماهی زنگ زدگی را از بین ببرید: این روغن در یک لایه یکنواخت به کار می رود و یک روز باقی می ماند و سپس خارج می شود.

مهم تر از همه! خمیر گویا بیشتر به عنوان خمیر تمیزکننده استفاده می شود: به مدت ۲۴ ساعت باقی می ماند و سپس شسته می شود. در برخی موارد پیشرفته، این روش چندین بار تکرار می شود.

پس از تمیز کردن، فراموش نکنید که سماور را در وضعیت خوبی نگه دارید. مراقبت های منظم به حفظ زیبایی یک شی عتیقه کمک می کند و آن را به یک گنجینه خانوادگی واقعی تبدیل می کند.

در نهایت به یاد داشته باشید که تمیز نگه داشتن سماور بسیار مهم است. با استفاده از محلول های طبیعی یا مواد شیمیایی خاص می تواند راه مناسبی را برای از بین بردن بوی بد سماور انتخاب کرده و در حین استفاده از سماور تمیز نگه دارد تا عملکرد آن حفظ شود.بهترین، جلوگیری از بوی بد و بیشترین برای محافظت از سلامت ما مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

حساب کاربری من