کاربرد تیغه پلاستیکی خردکن و غذا ساز + معرفی انواع آنها

کاربرد تیغه پلاستیکی خردکن و غذا ساز

کاربرد تیغه پلاستیکی خردکن و غذا ساز در خرید لوازم برقی ؛ خرید خردکن یا غذاساز یکی از مهم ترین لوازم خانگی در خانه است، این محصول به نام غذاساز نیز می تواند کاربردهای زیادی در آشپزخانه داشته باشد و سرعت پخت را چند برابر کند. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد زیرا لوازم جانبی زیادی به همراه دارد که برخی از آن ها تیغه های فلزی هستند و برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله از وبلاگ خرید لوازم خانگی، سایت از شوش بخر، قصد داریم شما را با تیغه های مختلف غذاساز آشنا کنیم و کاربرد آن را شرح دهیم تا کار با این محصول را برای شما راحت کرده و هر قطعه را در جای مناسب خود انجام دهید.

غذاهایی که با غذاساز درست می شوند را می توان به انواع کوکو، کوفته، املت و … تقسیم کرد که با هم روند ناخوشایند خرد کردن پیاز را با هم مرور می کنیم که بسیار زمان بر و ناخوشایند است اما با کمک غذاساز و استفاده از یک رنده مخصوص، رنده ریز یا رنده چیپسی یا جاروبرقی، می توانید پیاز را به شکل دلخواه برش دهید و در کمترین زمان ممکن خرد کرده و در روغن سرخ کنید. البته خرد کردن پیاز برای اکثر غذاها ضروری است، بنابراین یک غذاساز می تواند زمان پخت شما را بسیار کاهش دهد. خرد کردن سبزیجات، خرد کردن گوجه فرنگی، خرد کردن سیب زمینی، خرد کردن انواع سبزیجات و میوه ها مانند خیار، کاهو و …، خرد کردن پنیر، شکلات، گوشت بدون استخوان و … از جمله رایج ترین موارد استفاده از غذاساز است. همچنین ورز دادن خمیر و مخلوط کردن خمیر مایه و …، تهیه انواع مخلوط های رقیق، زدن تخم مرغ و خامه، تهیه انواع سس و پوره و … نیز با استفاده از غذاساز به راحتی به دست می آید. طبیعی است که چنین محصولی بسیار ضروری و ضروری است و بدون شک به عنوان دستیار آشپز در آشپزخانه شما عمل خواهد کرد.

انواع کاربرد تیغه پلاستیکی خردکن و غذا ساز

غذاساز چندکاره در ساده ترین شکل خود دارای دیسک و صفحه نمایش در اندازه ها و اشکال مختلف می باشد. دیسک های رنده ریز و درشت، دیسک جمینی، دیسک چیپس نازک و ضخیم، دیسک برش، دیسک تیغه، دیسک امولسیفایر و … از جمله دیسک های رنده برای برش، خرد کردن، خرد کردن، برش می باشد. پوره کردن، مخلوط کردن، ورز دادن، آسیاب کردن و … استفاده می شود. خرید خردکن سیلور کرست یکی از بهترین خردکن هاست که می توانید با بهترین قیمت از سایت از شوش بخر تهیه کنید.

دیسک درشت رنده شده و چیپس ضخیم

• این دیسک دو عملکرد دارد. یک طرف دیسک غذا را درشت رنده می کند. طرف دیگر غذا را به صورت چیپس های ضخیم برش می دهد.

دیسک ریز رنده شده و چیپس نازک

• این دیسک دو عملکرد دارد. یک طرف دیسک غذا را رنده می کند. از طرفی غذا را به صورت تراشه های نازک برش می دهد.

دیسک خالص

• این دیسک غذا را به پوره تبدیل می کند. مراقب باشید که برای این دیسک حتما از موادی مانند سیب زمینی، هویج یا لوبیا استفاده شود.

دیسک برش

• قبل از شروع کار، میوه ها یا سبزی ها را خرد کنید تا از دهانه به راحتی وارد ظرف شوند.

دیسک امولسیفایر

یک تیغه برش (فلز)؛ از این تیغه برای خرد کردن، خرد کردن و تهیه پوره، مخلوط سوپ غلیظ (500 میلی لیتر مایع تا 500 گرم ماده خشک) و … استفاده می شود.

از تیغه پلاستیکی برای مخلوط کردن سفیده تخم مرغ، تهیه خامه، تهیه خمیر کیک، اضافه کردن روغن به آرد و اضافه کردن آرد برای مخلوط کردن مواد شیرینی و غیره استفاده می شود.

از بشقاب رنده برای غذاهای سفت مانند هویج، پنیر، خیار و گوجه فرنگی، تهیه چیپس، پنیر پارمزان، سیب زمینی مخصوص، پودینگ آلمانی و … استفاده می شود.

 انواع کاربرد تیغه پلاستیکی خردکن و غذا ساز
انواع کاربرد تیغه پلاستیکی خردکن و غذا ساز

معرفی تیغه های غذاساز

قبل از اینکه به معرفی تیغه های غذاساز بپردازیم، بهتر است ابتدا بدانیم غذاساز چیست و چه کاربردی دارد. غذاساز یا غذاساز یک دستگاه آشپزخانه برقی است که مواد غذایی سفت و نرم را با استفاده از انواع تیغه ها مخلوط، خرد، پوره و مخلوط کرده و به بافت و شکل دلخواه شما در می آورد. این محصول در عرض چند دقیقه تمام مواد جامد و مایع را به شکل دلخواه در می آورد و سرعت و کیفیت پخت را افزایش می دهد.

انواع تیغه غذاساز: به طور کلی تمامی غذاسازها شامل چند قسمت اصلی موتور، پارچ، کاسه و منبع تغذیه می باشند و تیغه ها مانند لوازم جانبی بوده و به صورت مستقیم قابل خرید هستند. تیغه های غذاساز و کاربردهای مختلف آنها به شرح زیر است.

تیغه S شکل: این تیغه استاندارد با غذاساز در تمامی مدل ها می باشد. این تیغه در دو سایز مختلف موجود است که تیغه بزرگ آن در کاسه بزرگ و تیغه کوچکتر در کاسه کوچک قابل استفاده است. از این تیغه می توان برای خرد کردن غذا استفاده کرد و مانند یک خردکن حرفه ای عمل می کند. با این تیغه می توانید میوه ها و سبزیجات را خرد کرده یا با افزودن مایعات آن ها را پوره کنید.

تیغه بلندر: این تیغه می تواند تک باشد یا پارچ مانند مخلوط کن داشته باشد. تیغه مخلوط کن عملکرد یک مخلوط کن را فراهم می کند با این تفاوت که باعث صرفه جویی در فضا و فضای شما می شود. از تیغه مخلوط کن برای تهیه نوشیدنی و اسموتی و مخلوط کردن سوپ و فرنی استفاده می شود. در کنار این تیغه ابزاری مانند کاسه وجود دارد که روی تیغه و غذاساز مانند سایه بان قرار می گیرد و به پخش شدن مواد در اطراف کاسه کمک می کند تا مخلوط بهتر و یکدستی داشته باشید.

تیغه خرد کن: در نگاه اول با توجه به نام این تیغه تفاوتی بین آن و تیغه S شکل آن وجود ندارد. اما این تیغه داخل کاسه نیست بلکه روی کاسه است و به شکل دیسک است. با استفاده از این تیغه می توانید غذا را خرد کرده و در ماه آوریل به سایت های مختلف تبدیل کنید. همانطور که مواد از منبع برق وارد دستگاه می شوند به این تیغه برخورد کرده و له می شوند سپس داخل کاسه می ریزند.

تیغه برش: این تیغه به شکل دیسک است و روی کاسه قرار می گیرد، کار اصلی این تیغه برش دادن غذا است و با استفاده از این تیغه می توانید موادی مانند سیب زمینی، هویج و کدو را به بهترین شکل ممکن برش دهید. تعداد زیادی برش یکنواخت با قطر مناسب در مدت زمان کوتاه داشته باشید. اندازه و ضخامت قابل تنظیم است و می تواند نازک یا ضخیم باشد.

تیغه خمیری: این تیغه دقیقاً شبیه تیغه S شکل است، اما جنس آن پلاستیکی است و انحنای آن کمتر است. کاربرد اصلی این تیغه درست کردن و ورز دادن خمیر است و با استفاده از آن می توان خمیرهایی مانند خمیر پیتزا، نان، پیراشکی و پیراشکی درست کرد و به خوبی ورز داد. این تیغه علاوه بر افزایش سرعت کار از فشار به مچ دست هنگام ورز دادن خمیر نیز جلوگیری می کند.

تیغه خردکن دوبل: این تیغه روی ظرف غذاساز قرار می گیرد و زمانی که غذا از منبع تغذیه تغذیه می شود، آن را رنده و خرد می کند. این تیغه می تواند مواد غذایی مانند سبزیجات، پنیر و شکلات را به اندازه دلخواه ریز و درشت رنده کند و همچنین می تواند آن را به صورت ورقه های نازک رنده کند.

دیسک جولین: کار اصلی این تیغه برش مواد به صورت چیپسی است، یعنی این تیغه دیسکی شکل می تواند انواع سبزیجات سفت و نرم را به صورت چیپسی نازک برش دهد.

دیسک امولسیون: این تیغه مانند یک همزن عمل می کند و به شما امکان می دهد موادی مانند تخم مرغ، سس ها و سس های رقیق را با هم مخلوط کنید. این دیسک برای مخلوط کردن و همگن کردن مایع بسیار مناسب است.

تیغه آسیاب: با استفاده از این تیغه می توانید انواع مغزها و ادویه ها را آسیاب کنید. این تیغه که به شما در استفاده از مواد خشک کمک می کند، آن را به شکل و مقدار دلخواه پودر کنید.

غذاساز با تیغه های مختلف و لوازم جانبی مختلف به یکی از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه تبدیل می شود و می توان از آن در انواع لوازم آشپزخانه مانند خرد کردن، مخلوط کردن، تهیه سس و سس، هم زدن، غلتاندن، رنده کردن، برش دادن، چرخ کردن گوشت و مخلوط کردن استفاده کرد. کاربرد تیغه پلاستیکی خردکن و غذا ساز به شما کمک می کند و سرعت پخت را چند برابر می کند. این دستگاه یک دستیار حرفه ای در آشپزخانه است که کارایی چندین محصول مختلف را می دهد و شما را از خرید دستگاه های مختلف نجات می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

حساب کاربری من