تمیز کردن آسیاب برقی، چطور آسیاب برقی خود را تمیز کنیم؟

تمیز کردن آسیاب برقی

تمیز کردن آسیاب برقی؛ خرید آسیاب های مواد غذایی در زمان و هزینه صرفه جویی می کنند و هنگامی که برای له کردن، آسیاب کردن، یا پوره کردن مقادیر زیادی از مواد غذایی در آشپزخانه های تجاری استفاده می شوند؛ به خصوص اگر با برق کار کنند کارایی را افزایش می دهند از این روست که خرید لوازم برقی بسیار کاربردی است. اما وقتی نوبت به تمیز کردن آسیاب غذای شخصی یا آسیاب غذای رستوران می رسد، چه کار می کنید؟ در ادامه به شما کمک می کنیم تا بتوانید آسیاب برقی خود را به راحتی تمیز کنید. همراه از شوش بخر باشید.

روش تمیز کردن آسیاب برقی

در ادامه تمامی روش هایی که می توانید به وسیله آن آسیاب برقی خود را تمیز کنید را برای شما آورده ایم:

با برنج سفید تمیز کنید:

تمیز کردن و نگهداری آسیاب   الکتریکی شما برای به دست آوردن بهترین نتایج ضروری است. اگر می خواهید یک راه آسان و موثر برای حفظ نرمی آن داشته باشید، استفاده از برنج سفید درشت یک گزینه عالی است. ساده است: تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنج سفید را برای چند دقیقه از آسیاب یا آسیاب آرد بگذرانید تا دیگر بیرون نیاید. این به حذف آرد باقیمانده ای که ممکن است در استفاده قبلی در دستگاه گیر کرده باشد کمک می کند.

تمیز کردن وسایل برقی خود با برنج سفید درشت سریع و آسان است – به علاوه این کار مقرون به صرفه است! پس چرا دفعه بعد که نیاز به تازه کردن وسایل خود دارید آن را امتحان نکنید؟ از این کار خوشحال خواهید شد.

قبل از تمیز کردن، آسیاب را از برق بکشید:

حفظ ایمنی آسیاب برقی   و جلوگیری از خطرات احتمالی ضروری است. طبق تحقیقات، یک آتش سوزی تکان دهنده از هر 5 خانه از وسایل برقی شروع می شود که به درستی نگهداری یا مراقبت نمی شوند. بنابراین، مهم است که قبل از تمیز کردن آسیاب آن را از برق بکشید. در اینجا به پنج نکته در مورد اینکه چرا باید این کار را انجام داد اشاره می کنیم:

قطع برق از هر گونه شوک یا افزایش ناگهانی برق در حین تمیز کردن جلوگیری می کند.

خطر برق گرفتگی را در هنگام تماس مایعات با قسمت هایی از دستگاه که به طور بالقوه ممکن است حاوی سیم های برق باشد، کاهش می دهد.

در صورت خیس شدن هر یک از قطعات در طی فرآیندهای تمیز کردن، قطع کردن برق از آسیب به سایر اجزای داخل دستگاه جلوگیری می کند.

اگر یک اتصال کوتاه تصادفی وجود داشته باشد، قطع برق اطمینان حاصل می کند که هیچ آسیب دیگری نمی تواند رخ دهد زیرا تمام برق قطع شده است.در نهایت، با جدا کردن پریز، محیطی امن در اطراف آسیاب ایجاد می‌کنید و مطمئن می‌شوید که در صورت بروز مشکل در طی مراحل تعمیر و نگهداری، کسی آسیب نبیند.

روش تمیز کردن آسیاب برقی
روش تمیز کردن آسیاب برقی

دانستن این حقایق در مورد اینکه چرا قبل از انجام هر نوع کار تعمیر و نگهداری لازم است آسیاب   الکتریکی خود را جدا کنید، نشان می دهد که اقدامات احتیاطی ایمنی هنگام برخورد با تجهیزات الکترونیکی چقدر مهم است. وقت گذاشتن برای پیروی دقیق دستورالعمل‌ها می‌تواند بعداً از دردسر جلوگیری کند – بنابراین فراموش نکنید که از برق بکشید.

باز کردن قطعات آسیاب برقی برای دسترسی:

باز کردن آسیاب برقی  یک کار ساده است که می تواند در کمترین زمان انجام شود. قبل از انجام این کار، مهم است که مطمئن شوید تمام ابزار لازم و اقدامات احتیاطی ایمنی را آماده کرده اید. ابتدا دستگاه را از برق آن جدا کنید و مقداری روزنامه یا پارچه را زیر آن قرار دهید تا هنگام تمیز کردن، دانه های ریخته شده را بگیرید.

قیف را با دقت بردارید و کنار بگذارید. پس از باز شدن، محفظه سنگ زنی را از نظر تجمع گرد و غبار یا سایر زباله هایی که باید حذف شوند، بررسی کنید. ممکن است برای پاک کردن ذرات سرسخت به یک برس کوچک یا جاروبرقی نیاز داشته باشید.

در نهایت، قبل از اینکه تک تک آنها را برای تمیز کردن کامل بیرون بیاورید، به تعداد قطعات داخل آن توجه کنید. بهتر است هر قسمت را جداگانه با آب گرم و صابون ملایم تمیز کنید. قبل از اینکه همه چیز را دوباره به هم وصل کنید، کاملاً بشویید و اجازه دهید قطعات کاملاً در هوا خشک شوند. با تکمیل این مراحل، آسیاب برقی   شما اکنون به خوبی کار می کند!

تیغه های آسیاب را تمیز کنید:

تمیز کردن تیغه های آسیاب برقی برای حفظ نظم کاری آن ضروری است. برای این کار به یک پارچه نرم و کمی آب گرم نیاز دارید. با پاک کردن سطح تیغه ها با پارچه مرطوب شده شروع کنید. قبل از حرکت مطمئن شوید که تمام کثیفی ها و بقایای قابل مشاهده از آن ها برداشته شده است.

در مرحله بعد، اگر باقیمانده لجوج باقی ماند، از برس یا مسواک استفاده کنید تا به آرامی آن را بردارید. مراقب باشید بیش از حد ساینده نشوید چون این کار می تواند به سطوح تیغه ها آسیب برساند. با یک پارچه تمیز خشک کنید.

هنگامی که تمیز کردن کامل شد، هر گونه نشانه ای از سایش و پارگی مانند تراشه یا ترک در خود ماده تیغه را بررسی کنید. اگر این مشکلات وجود دارد، باید سریعا به آن ها رسیدگی کنید .با نگهداری و مراقبت منظم، آسیاب الکتریکی شما برای سال ها در وضعیت نرمال باقی خواهد ماند.

نصب مجدد میل:

پس از اینکه تمیز کردن تیغه های آسیاب را به پایان رساندید، وقت آن است که آسیاب برقی خود را دوباره راه اندازی کنید. این فرآیند نیازی به دلهره آور بودن ندارد؛ با چند قدم ساده و کمی صبر، به زودی به کار خود بازخواهید گشت.

برای شروع، با روشن کردن موتور آسیاب شروع کنید تا بتواند سرعت خود را براساس آن تنظیم کند. سپس تمام قطعات را به درستی بررسی کنید و مطمئن شوید که به طور ایمن به هم متصل شده اند. مراقب باشید که هیچ کدام از پیچ ها یا گیره ها را بیش از حد سفت نکنید زیرا این کار ممکن است باعث آسیب به اجزای داخلی شود. بعد از اینکه همه چیز امن شد، به آرامی آسیاب برقی را خاموش کنید .

در نهایت، قبل از روشن کردن دوباره سوئیچ و شروع عملیات با تمام ظرفیت، بررسی کنید که همه قطعات هنوز در جای خود محکم هستند. به این ترتیب، آسیاب برقی شما برای سال های متمادی به خوبی حفظ خواهد شد.

روش های تمیز کردن آسیاب برقی
روش های تمیز کردن آسیاب برقی

چند بار باید آسیاب الکتریکی خود را تمیز کنم؟

هنگامی که صحبت از نگهداری و تمیز کردن آسیاب برقی می شود، یکی از مهمترین سوالات این است که هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید؟ اطمینان از اینکه آسیاب شما کارآمد و ایمن کار می کند ضروری است. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که آسیاب شما سازگار است.

هنگامی که نوبت به کارکرد روان دستگاه شما می رسد، تعمیر و نگهداری منظم کلید خواهد بود. تمیز کردن دانه های قدیمی پس از هر بار استفاده ضروری است زیرا این کار می تواند از گرفتگی یا گیر کردن جلوگیری کند که می تواند منجر به مشکلات بزرگتر شود. همچنین باید هر چند هفته یکبار علائم سایش را بررسی کنید – اگر چیزی مشکوک به نظر می رسد، وقت آن است که یک بازرسی دقیق تر انجام دهید. و در نهایت، مطمئن شوید که گهگاه آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. این به جلوگیری از تجمع گرد و غبار و زباله در داخل دستگاه کمک می کند.

علاوه بر تعمیر و نگهداری منظم، ممکن است مواردی پیش بیاید که شما نیاز به تمیز کردن کل واحد داشته باشید – مثلاً اگر به طور مکرر از انواع دانه ها استفاده کرده اید. اگر این اتفاق افتاد، با جدا کردن دوشاخه دستگاه و برداشتن اجزای قابل جابجایی مانند قیف ها یا فیلترها شروع کنید. سپس می توان آنها را به طور جداگانه با آب گرم و مواد شوینده ملایم شستشو داد. هنگامی که همه چیز کاملاً خشک شد، قبل از وصل کردن دوباره به منبع برق، همه قطعات را دوباره سرهم کنید. در نهایت، مطمئن شوید که مقداری برنج سفید را داخل آن بمالید تا بقایای باقی مانده در اجزای داخلی خلاص شوید. این نباید بیش از دو دقیقه طول بکشد، اما در طول زمان به سمت تضمین عملکرد بهتر خواهد رفت!

تمیز کردن و نگهداری آسیاب الکتریکی شما نباید سخت یا زمان بر باشد، اما انجام این کار به طور منظم عمر آن را افزایش می دهد و در عین حال سطح ایمنی و کارایی را بهبود می بخشد. انجام این مراحل در حال حاضر می تواند شما را از دردسرهای زیادی در ادامه کار نجات دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

حساب کاربری من